Thanksgiving and christmas! - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu Thanksgiving and christmas! - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and christmas!

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Corrales

Lieve mensen!

Duizendmaal sorry dat ik niet eerder schrijf! Ik ga de schuld hiervoor deels geven aan de omstandigheden! In mijn volgende blog (niet deze) leg ik het allemaal wel uit. Maar eerst: Holidays!

Er is natuurlijk een hoop gebeurd, maar ik zal proberen de highlights eruit te pikken!

Onderhand ben ik uit mijn (veel te makkelijke) business klas gestapt en heb hem ingeruild voor "Philosophy". Filosofie. Dat past wel in mijn straat! Erg leuk vak waarin we de theorien van filosofen zoals socrates, hume, kant, nietzsche etc. onderzoeken. Lekker uitdagend en interessant!

18 november was mijn laatste blog. Vlak daarna was het typisch amerikaanse "Thanksgiving" feest. Tijdens dit feest viert men hier dat de pilgrims naar america kwamen en en diner hadden met de indianen. Het is precies het typische beeld dat je op tv ziet: Turkey, stuffing, sweet potaties etc. etc. We vierden het bij vrienden van joe en merel met een grote groep (zo'n 15 mensen denk ik?). Erg gezellig natuurlijk!

Na thanksgiving kwam grandma hancock richting ons huis. Ze had een stroke (hartaanval) gehad en kon even niet alleen wonen. Terwijl ze zich herstelde sliep ze bij ons. Hele lieve vrouw! Elke schooldag dat ik thuis kwam, rook het hele huis naar koekjes - grandma baked! haha. Ze zou uiteindelijk blijven tot na kerstmis.

Kerstmis was leuk! hoewel het ook wel een beetje moeilijk was, zo zonder al mijn vrienden en familie in nederland! Ik heb jullie allemaal stiekem wel een beetje gemist. Enfin, het was nog altijd leuk. Voor kerst hebben we een "typisch" diner gehad. Ham, Potatoes, vegetables etc. Erg gezellig met de familie. Men heeft hier geen eerste/2e kerstdag. Het is alleen kerstavond en kerstdag. Kerstdag hadden we natuurlijk gifts under the tree! Iedereen had voor iedereen wat gekocht. Erg gezellig!

Als laatste heb ik ook een fitness abbonement genomen - unlimited weightlifting en gebruik van alle faciliteiten. Dit zijn o.a. een zwembad, weights, basketball court, squash, tennis etc. Daarmee hoop ik toch een beetje in vorm te blijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 7852

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 31 Mei 2013

High School exchange! USA

Landen bezocht: