Tryouts, Homecoming and Halloween! - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu Tryouts, Homecoming and Halloween! - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu

Tryouts, Homecoming and Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 November 2012 | Verenigde Staten, Corrales

Het is alweer bijna een maand geleden sinds onze mijn laatste blog! Excuses, het is weer erg druk geweest! Na 3 maanden trainen was het eindelijk tijd voor de tryouts. De tryouts duurden 4 dagen, met elke dag een training van 2 - 3 uur. fysiek erg zwaar aangezien iedereen erg gespannen was en dan ook alles gaf.

Helaas haalde ik uiteindelijk het team niet. Het niveau was te hoog en, hoewel ik erg vooruit ben gegaan, mijn achterstand was te groot. Momenteel dus rondkijken voor andere sport-opties. Club leagues, voetbal, rugby en zwemmen zijn dingen waar ik momenteel naar aan het kijken ben. Dat komt uiteindelijk dus wel goed!

Eind oktober was halloween. Het typisch amerikaanse verkleedfeest! Met een aantal vrienden hebben we ons verkleed en zijn we de straat opgegaan, aangezien men toch echt vond dat ik halloween moest meemaken! Als een zuiderlijke cowboy dus door de straten gebanjerd!

Vorige week was "Homecoming week". Dit is een soort "Spirit" week, waar men allerlei activiteiten op school heeft. Het begon met een "homecoming assembly". Een grote bijeenkomst waarin men het "homecoming court" van de school bekend maakt. Dit is in principe een populariteits wedstrijd tussen de seniors (laatstejaars) in de school. Verder is er dans, muziek etc. etc.

Diezelfde dag was het tijd voor de "homecoming game", dit is een soort speciale footballwedstrijd (en toevallig de laatste van het seizoen dit jaar) vol met shows en extra's. Erg leuk natuurlijk! En de wedstrijd bleek ook een echte thriller te zijn. met meerdere touchdowns in het laatste kwart eindigde de stand met 30-30 en gingen we in extra tijd. Uiteindelijk scoorde onze tegenstander een touchdown om de wedstrijd te beslissen.

Als laatste was er de "homecoming dance". Dit is een schoolfeest waarin iedereen formeel gekleed moet gaan. Ik ben hier met een groep vrienden heen gegaan. Na de de dance gingen we naar "International house of pancakes". Om de avond af te ronden. Zeker geslaagd dus!

Thanksgiving en christmas zijn nu in zicht. Erg benieuwd hoe dat gaat worden!


  • 18 November 2012 - 22:17

    Jeannette Van Kampen:

    Ha Frank,

    Weer een erg gezellig verslag! je hebt in een maand tijd weer een heleboel meegemaakt.
    En....waar zijn de foto's van je halloween-outfit?
    Geniet van de komende feestdagen! En... maak veel foto's, dan krijgen we hier ook een beetje de sfeer mee....Liefs, mam

  • 19 November 2012 - 21:23

    Henk:

    ha die Frank,

    ik hou je op facebook ook aardig bij (in de gaten ha ha ), leuk om je dingen te lezen.
    ook hier weer even weer op de hoogte van je doen en laten soms serieus,vaak sportief en ontspanning.
    Ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar, fijn zo..

    lieve groeten van ons

  • 20 November 2012 - 21:49

    Jetty:

    hoi Frank, wat jammer dat je het team niet gehaald hebt maar er is keus genoeg in andere takken van
    sport, rugby lijkt me ook wel leuk maar wat het wordt dat horen we nog wel.
    Je hebt je goed vermaakt met halloween,dat doet me denken aan foekepotterij hier in nederland alleen
    geen snoepgoed, je hebt vast veel gelachen en plezier hebben gehad.
    Ik heb zondagavond in drie op reis een verslag gezien over het Balloonfiesta in Albuqerque, ik vond het
    schitterend, ik heb nog gekeken of ik jou daar rond zag lopen maar nee, zou ook wel heel toevallig
    geweest zijn he?
    Ik wens je een heel goed Thanksgiving en voor de Kerst krijg je nog wel een berichtje van me.

    Groetjes en liefs, Jetty en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 7858

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 31 Mei 2013

High School exchange! USA

Landen bezocht: