October: Conditioning month - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu October: Conditioning month - Reisverslag uit Corrales, Verenigde Staten van Frank Phielix - WaarBenJij.nu

October: Conditioning month

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Corrales

De laatste drie weken zijn fysiek tot zo ver de zwaarste weken. Met de try-outs om de hoek (begin november), is Oktober is wat onze coach "conditioning month" noemt. Dit houdt in: Rennen, rennen, opdrukken, rennen, opdrukken, weights en....rennen! Dit uiteraard 5 maal per week, want 3 maal zou te makkelijk zijn. Hoewel het zwaar is, is dit natuurlijk wel erg leuk! Het team is er erg relaxed onder en ik kan het goed met iedereen vinden. Erg spannend om te zien waar ik eindig in de try-outs.

Verder ben ik nu bezig met mijn business class omzetten. De klas was veel te makkelijk voor mij en simpelweg niet uitdagend. Denk hier aan een op "Poptards (soort glazuurcrackers)" kauwende frank die languit achteroverzit en ouwehoerd terwijl een niet heel erg slimme lerares hem probeert het concept "supply en demand" uit te leggen. Je kan natuurlijk wel raden dat dat geen succes is.

Nu jullie zo ongeveer weer up-to-date op school zijn, zal ik maar verder vertellen over buitenschoolse activiteiten.

2 weken geleden zijn we naar de "Balloonfiesta" geweest. Dit is een groot festival dat ongeveer een week duurt. Tijdens de fiesta heb je elke ochtend een "ballonvaart". Dit houdt in dat honderden luchtballonnen in verschillende vormen en maten tegelijk opsteigen. 's avonds is er vuurwerk en verder zijn er de hele dag door allerlei kraampjes. Erg leuk, maar wel vroeg op!

Daarnaast ben ik natuurlijk naar meer sportwedstrijden geweest. het high school football team en het soccer team. Ook ben ik voor het eerst naar een "lobos" soccer game geweest. Dit is het college team van de universiteit hier. De lobos zijn de #3 of #4 in het land en maakten dat duidelijk: Met 25 minuten te gaan stond het 10 - 0!

Afgelopen zaterdag zijn we naar een "S-Troupe" performance geweest. S-Troupe is een comedy/sketch club op mijn highschool. In een groot theater geven ze 2 - 3 maal per jaar een optreden waarin ze allerlei comedy sketches doen. Hilarisch natuurlijk!

Uiteraard ben ik weer met mijn hostfamilie de bergen in geweest. Ditmaal voor een 18 mile hike. Dat is pak en beet 25 -28 kilometer. Als een jonge inidiana jones heb ik me door de steile bergen gewerk, met beren geworsteld en op alligators gejaagd. (Oke, misschien die laatste twee dingen niet!)

Halloween staat voor de deur. Overal zijn nu "haunted houses". Dit zijn huizen waar je 's avonds in kan gaan en waar men van alles heeft opgezet om je bang te maken. Prachtig natuurlijk! We zijn van plan er komende week met een paar vrienden heen te gaan.

Dat was het wel zo'n beetje voor nu!




  • 22 Oktober 2012 - 10:17

    Elfried:

    Ha Frank,
    Al weer een enthousiast verhaal, volgens mij heb je je plek daar aardig veroverd, bij je gastgezin, op school en bij de basketbal. Wat een training....ben heel benieuwd hoe ver je komt bij de try-outs.
    Je hebt het naar je zin op school met goede resultaten tot nu, goed hoor,hoewel meer uitdaging.....past je nog beter lees ik. Ben benieuwd waar je uitkomt aan het eind van het jaar.
    Je wordt een volleerd hiker, al weer een hike gedaan en volgens mij groter dan de vorige.
    En binnenkort Halloween, druk met de voorbereidingen,ik ben nu al benieuwd naar de foto's!
    Heel veel plezier en groetjes, Elfried

  • 22 Oktober 2012 - 16:38

    Henk:

    Ha die Frank,

    Het enthousiasme en de lol druipt er af in je verhalen maar ik lees ook regelmatige behoorlijke fysieke inspanningen. toch nog es armpje drukken als je weer terug bent?:)))) ik weet niet of ik het dan nog red, je moet straks wel een geweldige conditie hebben enzo........
    Fijn dat je je draai zo gevonden hebt daar ben ik echt blij mee, ik ben echt trots op je hoe je het doet allemaal GEWELDIG..
    Hopelijk dat er met de studie ook meer uitdaging komt al dat gekauw is ook maar niks en wordt je zo moe van)))
    O ja het lijkt wel een commandotraining daar joh
    heel veel plezier en fijne trainingen enzo
    groetjes je pa en Jaquelien

  • 22 Oktober 2012 - 17:23

    Sabine Ter Schiphorst:

    5x per week trainen???? poehhhh dat valt niet mee( moet er zelf niet aan denken;)) maar blijkbaar helemaal jou ding. Petje af...

    Wel grappig dat je als buitenlander in een te makkelijke klas zit. Goed voor je ego.
    Dat balloonfiesta klinkt wel gaaf en al die wedstrijden, de natuur in. Vet gaaf!!!

    Halloween is idd typisch amerikaans. Alhoewel ze in walibi er ook wel raad mee weten.. Dat was zo mega eng.. Dat sla ik wel over ;)
    Enjoy!!!! Ook namens Wouter

  • 22 Oktober 2012 - 17:58

    Jeannette:

    Ha frank,

    Hè, hè, zijn mijn inspanningen ook niet voor niks geweest:-)
    Leuk verslag, en klopt precies met wat je de afgelopen weken allemaal verteld hebt.
    Tja, die conditietrainignen en hikes ga je nog missen straks. We moeten maar hikes gaan uitzetten op de hoge veluwe of Vaalser berg of zo, om je nog een beetje in conditie te houden:-)
    Het worden nu spannende weken joh, ik hoop voor je dat er een selectieplek voor je in zit. En anders heb je toch maar mooi deze ervaring meegemaakt daar!
    Je laat wel meteene ven weten, als je iets gehoord hebt, hè?
    Ben je weer helemaal opgeknapt van de griep van de afgelopen dagen?
    Veel plezier met Halloween en Homecoming! Ik ben benieuwd naar het volgende verslag...
    Geniet ervan!
    Veel plezier, en liefs, mam

  • 30 Oktober 2012 - 21:36

    Jetty:

    Hoi Frank.Eindellijk weer eens tijd voor de cp dus ook om je te andwoorden.
    `t Was hier even hectisch dat zal je wel van Jeannet gehoord hebben maar `t is hier weer rustig inmiddels.
    Wat moet jij een conditie hebben ,ben je het soms niet zat om zo veel en hard te trainen,ik moet
    er niet aan denken.ik vind het wel heel cool van je en ik hoop dat je er een selectieplek mee verdiend.
    Heb je al gegriezeld? in de haunted houses? ik wens je een heel leuke Halloween en ik hoop op leuke foto`s
    Op school gaat alles naar wens heb ik begrepen ik wens je uitdagende studie, want lui onderuit gezakt in de klas zitten daar ben je het type niet voor. heel veel succes en tot de volgende keer . Jetty en Jan.

  • 17 December 2012 - 21:19

    Jetty Mijnten:


    Hallo Frank
    Ik wil je bij deze Heel Fijne en Gelukkige Kerstdagen , een spetterende jaarwisseling , een heel goed 2013 wensen ook namens Jan. lieve groetjes, Jetty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7863

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 31 Mei 2013

High School exchange! USA

Landen bezocht: